گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

7 سخن!

با سلام و عرض ادب و احترام و ...

... و یک دنیا خجالت از شما که در طول این مدت طولانی غیبت من باز هم به "گلچین دانش" محبت داشتید و سر میزدید! مطمئن باشید من هم لطف شما را فراموش نمیکنم و پاسخ خواهم داد. اینها حاصل حرفهای نگفته من با شماست که درونم تلمبار شده بودند و با دیدن صفحه کلید این زخم کهنه سر باز کرد...

1- بر اسرائیل و آمریکا حرجی نیست چون جهل و نادانی و حماقت و قساوت قلب و خشونت اینها را حتی خواجه حافظ شیراز هم میداند. اما یاد حرف دوستی می‌افتم که حق داشت بگوید : "از عربها همانطور که آنها از ما متنفرند ، متنفرم!" آنها که فقط به جیب خود فکر میکنند. به راحتی و آسایش و تن‌پروری. به ناز و نعمت. آنها که محافظه کارند. آنها که اینهمه جنایت و کشتار را میبینند و فقط به این فکرند که نام اصیل "خلیج فارس" را به نام جعلی "خلیج عربی" تغییر دهند! "هیهات منا الذلة". وبلاگ گلچین دانش به عنوان یک نشریه اینترنتی و الکترونیکی حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی را به خاک لبنان و فلسطین و همچنین مردم بیگناه ، محکوم میکند.

2- خداییش اگر با انصاف باشیم (که نیستیم!) تیم ملی ما در جام جهانی 2006 آلمان بهترین تیم آسیا بود! تیم ملی ما از ژاپن و عربستان و کره کمتر گل خورد و با یک مساوی از جام جهانی خداحافظی کرد. بالاخره همه زحمتشان را کشیدند و هیچ‌کس نمیخواهد بازنده باشد. هر چند قبول دارم نه بازیکنانمان خوب بازی کردند ، نه سرمربی خوب کار کرد و نه فدراسیون. به هر حال اینجا ایران است! ضمنا مکزیک و پرتغال هم تیمهای ضعیفی نبودند. تنها عملکرد یار دوازدهم رضایتبخش بود. اما قابل توجه بعضیها : ناکاتا بازیکن گرانقیمت آسیایی اهل ژاپن و زین‌الدین زیدان فرانسوی در اوج شهرت و افتخار از فوتبال خداحافظی کردند. همچنین الیور کان آلمانی و لوییز فیگوی پرتغالی در کمال شهرت و عزت و افتخار از تیم ملی کشورشان خداحافظی کردند. برعکس عده‌ای که به در و دیوار میکوبند (مثلا سینما یا فوتبال) که به شهرت و اعتبار گذشته و از دست‌رفته خود بازگردند!

3- از دست این گوگل گاگول اعصابم خرد و خاکشیر است! نمیدانم چرا نام و نشانی گلچین دانش را ثبت نمیکند. قبلا (منظورم چند ماه پیش است.) هم در قسمت انگلیسی و هم فارسی نام و نشانی را ثبت کرده‌ام اما هر بار که تست میکنم این وبلاگ و آدرسش را نمیشناسد. من از همینجا از آقای برایان (یکی از بنیانگذاران گوگل) درخواست میکنم نام و نشانی وبلاگ وزین گلچین دانش را در موتور جستجویشان ثبت کنند. تنکز!

4- این سروش سیما هم دیگه آخرشه! زنگ زدم میپرسم فلان برنامه در فلان تاریخ پخش شد و مدتش هم 210 دقیقه است ، چقدر میشه پولش. خانومه اونطرف خط یه چرتکه‌ای انداخت و نرم و نازک گفت : "رو سی‌دی 12 تومن و رو وی‌اچ‌اس 13 تومن!" منم چست و چابک خداحافظی کردم و عطایش را به لقایش بخشیدم. چون من اگر 12 تومن پول داشتم وبلاگ نمینوشتم ، سایت میزدم با پسوند دات کام!!!

5- از میان تمام برنامه‌های صدا و سیما ، "خبر 20:30" تنها برنامه‌ای است که خودم را هر طوری هست به تلویزیون میرسانم تا آن را از دست ندهم و باز از میان تمام گویندگان و مجریان و گزارشگران و دست اندر کاران آن "کامران نجف‌زاده" و "دلاوری" را خیلی دوست دارم.

6- امتحانات به خوبی و خوشی تمام شد جز یکی و آن یکی حالی گرفت ز ما از اساس و پایه بطوریکه اعتیادم به خانمانسوزی به نام نامی اینترنت به طور کل رفع و ناپدید شد! خدایا عاجزم از درک این حکمت که آن چه بودی که حالی گرفتی و رفتی و طبع شعر مرا بازگشا نمودی و لاغیر!!!

7- برای پیشکش به حضورتان این دو فایل صوتی را که استاد دکتر محمد اصفهانی خوانده‌اند ، به حضورتان تقدیم میکنم.

دست به دست من بده                 پا به پای من بیا

بخون امروز مال عشق                  بگو فردا مال ماست

» دانلود "خورشید فردا"

عشق است و آتش و خون            داغ است و درد دوری

کی میتوان نگفتن                       کی میتوان صبوری

» دانلود "وفا"

فعلا مثل همیشه : یاحق!

نظرات 2 + ارسال نظر
mahdi یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام.این دو موسیقی خیلی قشنگ بود.ممنونم.مفید ترین وبلاگی که دیدم فعلا این بوده.

مهنوش سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:15 ب.ظ http://mahnosh2121.blogfa.com

سلام
خوبید ؟
وبلاگ باحالی دارید و زیبا
خوشحال میشم بهم سر بزنید و نظر بدید
میخواین لینکتون کنم؟شما هم لینک کنید؟
منتظر جوابتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد