گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

وبلاگ علمی

اگر ظهور اینترنت را انقلابی در عرصه ارتباطات در نظر بگیریم که تار و پود زندگی مدرن را دگرگون کرد و بر همه جوانب زندگی ما تاثیر گذاشت. شاید بتوان ظهور پدیده وبلاگها و موجی را که همراه خود ایجاد کرد به موج دیگری تشبیه کرد که این بار عرصه خبر را دستخوش تغییرات بنیادی کرده است.

ظهور وبلاگها انتقال اخبار و گزارشها را بدون آن که نیازی به دانش غنی برنامه‌نویسی برای شبکه باشد در اختیار بسیاری از مردم عادی قرار داد و هر کس میتوانست روایت دست اول خود را در رابطه با موضوع مورد نظر در اختیار مردم جهان بگذارد تا بدین ترتیب نوع جدیدی از ژورنالیسم پدید آید.

وبلاگها آنقدر قدرت گرفتند که در حودث مهمی چون حملات تروریستی 11 سپتامبر یا حمله نیروهای ائتلافی به عراق وبلاگها گوی رقابت را از رانه‌های دیگر ربودند و در جریان حمله به عرق وبلاگ یک شهروند عراقی که از قلب ماجرا در بغداد گزارش مشاهدات خود را ارائه میکرد به عنوان منبعی معتبر برای سایر رسانه‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

با توجه به قابلیتهای این ابزار تازه بود که گروههایی برای نوشتن وبلاگهای جمعی در خصوص مسائل مشخص تشکیل شد.

یکی از این اجتماعات پایگاهی است به نام http://www.ScienceBlog.com.

در این پایگاه نویسندگان ثابت بر اساس منابع اطلاعاتی متفاوتی که در اختیار دارند اطلاعات و شرحهای متفاوتی را در زمینه‌های مختلف علمی مطرح میکنند و گاه‌گداری این خبرها جلوتر از اطلاعاتی است که بر روی وبسایتهای مرجع و مادر منتشر میشود. در بخش دیگری از این سایت شما هم فرصت دارید تا وبلاگ شخصی خود را که باید حتما در حوزه‌های علمی باشد تامین کنید و نظرات و خبرهای علمی را در معرض دید عموم و در مقابل دیدگان دقیق کارشناسان علمی قرار دهید.

ScienceBlog تنها یکی از مراجع علمی است که تلاش میکند از فناوریهای ارتباطی موجود بهره کافی را بگیرد و به ترویج دانش کمک کند. امروز اگر بخواهیم در عصر جدید ارتباطات و اطلاعات تنفس کنیم و از قافله علم مدرن عقب نمانیم ، باید از ابزارهای گوناگون بهره ببریم و خود را در این رقابت قرار دهیم.

منبع : روزنامه جام‌جم

نظرات 1 + ارسال نظر
طنز نوشته های ابراهیم نبوی چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:16 ق.ظ http://www.nabavi-tanz.blogsky.com/

سلام وب شما را لینک کردم امید وارم شما نیز لوگوی ما را در وب خود قرار دهید

با سلام.
متاسفانه امکان قرار دادن لوگو در وبلاگ میسر نیست اما لینک وبلاگ شما در وبلاگ قرار میگیرد.
یا حق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد