گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

طول عمر CPU را با نظافت Fan بالا ببرید.

CPU یکی از قطعات رایانه است که به علت عملیاتهای زیادی که در آن انجام میشود ، معمولا دمای بسیار بالایی دارد. اگر در جعبه رایانه خود را باز کرده باشید حتما دیده‌اید که از تجهیزاتی برای خنک کردن CPU استفاده میشود.

سیستم خنک‌کننده CPU از طریق سیستم انتقال حرارت فن یا پره صورت میگیرد که شامل یک قطعه فلزی است که دارای تعداد زیادی پره است و به طور مستقیم با CPU در تماس است و هم‌چنین یک فن که وظیفه به جریان انداختن هوا در بین این پره‌ها را دارا است.

اگر دقت کرده باشید معمولا در اکثر رایانه‌ها این فن ، منبع اصلی جمع شده گرد و خاک در داخل جعبه رایانه شما است و از آنجایی که این گرد و خاک بر روی پره‌های فلزی زیر فن منتقل میشوند ، بر روی آنها یک لایه نازک را تشکیل میدهند که این لایه نازک خاک مانند یک لایه عایق حرارتی عمل کرده و بر روی سیستم خنک‌کننده CPU تاثیر میگذارد. از این رو تا حد امکان باید فن و سیستم تهویه CPU خود را از این آلودگی و گرد و خاک پاک کنید.

برای اینکار میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. بهترین روش استفاده از هوای فشرده است.

اگر دسترسی به لوازم تولیدکننده هوای فشرده دارید میتوانید پس از باز کردن فن و پره‌ها از روی CPU آن را با فشار باد کاملا تمیز کنید. (میتوانید از پمپ باد پنچری‌گیریها استفاده کنید!)

اگر دسترسی به این هوای فشرده ندارید ، بهترین و در دسترس‌ترین وسیله برای اینکار سشوار است.

شما میتوانید از دور تند سشوار برای تمیز کردن فن استفاده کنید.

دقت کنید که هیچ وقت از آب و یا مایعات برای شستن فن استفاده نکنید. زیرا آب باعث از بین رفتن آن و قطعات دیگر رایانه شما خواهد شد.

دوستانه :

-نمیدونم دیشب اخبار رو نگاه کردین یا نه؟! پسر نوجوان اهل سر‌پل‌ذهاب با ساده‌ترین وسایل تانک! تک سرنشین ساخته بود و مورد تشویق مردم و ارتش قرار گرفت. من که خیلی خوشم اومد.

-"سایبان آرامش ما ، ماییم." سهراب سپهری

-قالب سایت پرشین‌هک تغییر کرده و به نظر من تقریبا بهتر شده!

نظرات 1 + ارسال نظر
فقیر حقیر محتاج برحمت خدا چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:43 ب.ظ http://www.40sotoon.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
ضمن عرض ارادت و تشکر برای حضورتون ..
درست که وبلاگ من بیشتر راجع به اصفهان شناسی و معماری و هنر است اما رشته تحصیلی خودم هم کامپیوتره و مطمئنا" استفاده زیادی از وبلاگتون خواهم برد..
مطالب جالبی داشتی..
پس همیشه بهتون سر میزنم..
قربانت..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد