گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

Google Alerts یا سرویس پیام گوش به زنگ گوگل

این سرویس آخرین اطلاعات به روز شده در زمینه مورد توجه شما را از طریق ایمیل به اطلاع شما میرساند. این اطلاعات بر اساس دسته‌بندی و یا عنوان مد نظر شما میباشد که قبلا شما تعیین کرده‌اید. به این ترتیب میتوان یک موضوع خبری را پیگیری کرد همیشه در جریان وضع موجود یک رقیب و یا یک شاخه صنعتی قرار گرفت. آخرین اخبار پیرامون یک پدیده و یا یک شخص مشهور دانست. جدول رده‌بندی تیم ورزشی مورد علاقه خود را همیشه به روز داشت. در حال حاضر سه نوع پیام خبر ، وب و خبر و وب قابل ارائه است. پیام گوش به زنگ خبر چنانچه مقاله جدیدی در 10 مقاله برتر موضوع جستجوی شما در جستجوگر خبرهای گوگل (Google News) قرار گرفته باشد به شما ایمیل ارسال میکند. پیام گوش به زنگ وب چنانچه صفحه وب جدیدی در 20 نتیجه نخست حاصل از جستجو در Google Wb Search قرار گیرد به شما ایمیل ارسال میکند. پیام گوش به زنگ خبر و وب تلفیقی از هر دوی این موارد است.

چگونه از این سرویس استفاده کنیم؟

در صفحه Google Alerts Home Page عنوان جستجوی مورد نظر خود و ایمیل آدرس خود را وارد کرده و نوع جستجوی درخواستی را بر حسب اینکه خبر یا وب باشد و اینکه چند وقت به چند وقت جستجو تکرار شود تعیین میکنیم. برای مدیریت ایمیلهای ارسال شده از سوی این سرویس گوگل امکاناتی را در اختیار قرار میدهد که به کمک آن میتوان Alert ها را سازماندهی و مدیریت نمود. به این منظور باید یک اکانت گوگل داشت :

کافیست یک آدرس گوگل و یک کلمه رمز داشته باشید تا اکانت گوگل به شما داده شود. با استفاده از امکانات مدیریت پیامهای گوش به زنگ میتوانید پیامهای خود را با کلیک روی لینک Cancellation در انتهای ایمیلهای ارسالی ، حذف کنید و با ساختن یک درخواست جدید آن را تصحیح نمایید. چنانچه ایمیلهای دریافتی از این طریق بسیار زیاد باشد با استفاده از امکانات جستجوی پیشرفته گوگل میتوان جستجو را دقیقتر نمود. گوگل امنیت آدرس ایمیل کاربران سرویسهای خود را تضمین مینماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد