گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

نرم‌افزار FileAdvisor محصول شرکت Bit9

شرکت نرم‌افزاری "بیت‌ناین" (Bit9) محصول جدید ارائه کرده است که با جستجوی هارددیسک رایانه ، کلیه برنامه‌های ناشناس و فایلهای اجرایی مشکوک را شناسایی میکند.

به گزارش سایت "تک‌وب" ، کاربران برای استفاده از این جستجوگر به نام "فایل‌ادوایزر" باید فایل کوچکی را از اینجا دانلود و نصب کنند. این نرم‌افزار پس از اجرا شدن ، فایلهای موجود در هارددیسک رایانه را از طریق اینترنت با اطلاعات موجود در یک بانک عظیم نرم‌افزار که شرکت "بیت‌ناین" جمع‌آوری نموده ، مقایسه کرده و هر برنامه و فایل اجرایی که ناشناس به نظر برسد را معرفی خواهد کرد.

شرکت "بیت‌ناین" برای جمع‌آوری این بانک عظیم فایلهای مختلف شامل حدود 25 میلیون فایل به حجم 4 ترا بایت از منابعی مانند موسسه ملی فن‌آوری و استانداردهای آمریکا ، کتابخانه مرجع ملی نرم‌افزار آمریکا ، بانک اطلاعات شرکت "آی‌بی‌ام" (IBM) و همچنین سایر منبع موجود در اینترنت استفاده کرده و با سرعت زیادی در حال گسترش مجموعه جمع‌آوری شده است.

نرم‌افزار "فایل‌ادوایزر" شرکت "بیت‌ناین" فایلهای موجود در هارددیسک رایانه را با فایلهای اجرایی موجود در بانک اطلاعاتی شرکت از لحاظ نام و محتوا مقایسه کرده و هر فایلی که نتواند مشابه آن را در بانک اطلاعاتی خود پیدا کند ، به عنوان فایل مشکوک و ناشناس که ممکن است ویروس (Virus) ، اسپای‌ویر (Spyware) و سایر برنامه‌های مخرب از این قبیل باشد ، معرفی میکند.

منبع : روزنامه خراسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد