گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

Google Desktop 3/0

با عرض سلام و ادب و احترام و همچنین تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو!

همانقدر که گوگل در جستجوی وب موفق عمل میکند گوگل دسکتاپ نیز قادر است تمام فایلهای ذخیره شده بر روی PC را برای یافتن مقصود شما زیر و رو کند. نسخه اخیر که گوگل دسکتاپ 0/3 (Google Desktop 3/0) نامیده میشود و احتمالا مدتی بتا (آزمایشی) باقی بماند، در حال حاضر به طور رایگان برای دانلود آماده است و برای کسانیکه از قابلیت جستجوگر تعبیه شده در ویندوز XP ناراضی هستند و کندی و عدم دقت جستجوگر XP خسته‌شان کرده است توصیه میشود. علاوه بر عملکرد این برنامه به عنوان یک جستجوگر فایل این برنامه دارای ماژولهای دیگری است که دسترسی آسان به نامه‌های الکترونیکی، اخبار، نتایج جستجو در وب، کلیپهای ویدیویی، عکس و اخبار هواشناسی را میسر میکند. در نسخه 0/3 این نرم‌افزار تعدادی ویژگی جدید به آن افزوده شده است. هر کدام از قسمتهای ستون سایدبار (Sidebar) گوگل دسکتاپ جدید را میشود جابجا کرد و در هر نقطه از دسکتاپ قرار داد و قسمتهایی که مورد نظر کاربر نیستند و به عنوان پیشفرض نصب شده و نمایش داده میشوند قابل حذف کردن هستند و میتوان آنها را با قسمتهای دیگری که دلخواه کاربر است جایگزین کرد از قبیل نمایشگر کارایی PC، تقویم رومیزی و یا تبدیل‌کننده واحدهای پولی که توسط گوگل و یا شرکتهای دیگر در این پروژه با گوگل همکاری میکنند، ایجاد شده است.

جستجوی جدید از طریق کامپیوترها (Search Across Computers) این امکان را برایتان فراهم میکند که از طریق کامپیوتر محل کارتان به جستجو درون فایلهای کامپیوتر منزل خود بپردازید و بالعکس. برای تحقق این امر گوگل محتویات سیستم شما را بر روی سرور خود کپی میکند تا در هر کجا که هستید در دسترستان باشد. همچنین این قابلیت به سایدبار گوگل‌دسکتاپ افزوده شده است تا تنها با کلیک راست بر روی هر قسمت فایل دلخواه را برای دوستان خود با انتخاب گزینه (Send To) ارسال نمایید.

منبع : روزنامه خراسان

دوستانه :

اولین پست وبلاگ گلچین دانش در سال 1385 هجری خورشیدی را تقدیم شما میکنم و نیز سعی خواهم کرد در سال جدید با مطالب بهتر و پربارتر و به‌روزتر در کنار شما باشم.

1-گوگل واقعا گل کاشت! در حالی که تنش ایران با آمریکا و اروپا بالا گرفته است، این شرکت بزرگ آمریکایی در پی تقاضای فراوان بازدیدکنندگان از سایت این کمپانی، لوگوی "Norooz" را در صفحه اول سایت خود قرار داده است. لوگویی بسیار زیبا که بیانگر سنت زیبا و دیرینه ایرانیان و شامل هفت سین و تنگ ماهی است.

2-چه کرد پریشب دکتر محمد اصفهانی! چقدر زیبا دور مزار حضرت حافظ میگشت و شعر "تا من بدیدم روی تو" از آلبوم "ماه غریبستان" را به صورت زنده اجرا کرد و بعد هم دعای لحظه تحویل سال را در اوج صدا و احساس، سرود. (از شبکه اول) آفرین!

3-در این میان بلاگ‌اسکای هم صفحه خانگی خود را بروز کرده و حال و هوای عید و سال نو را با قرار دادن متن تبریک و شادباش به بازدیدکنندگان و به خصوص اعضای خود و نیز تصویر نوروز در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی، به سایت بخشیده است.

منتظر پستهای جدیدتر و بهتر باشید.

یا حق.

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 ق.ظ http://yaahoo.tk

سلام فرشید جان
واقعاً گل کاشتی حسابی لذت بردم
ایییییییییولللللللللللل

علیرضا چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:41 ب.ظ http://yaahoo.tk

سامبولی بلیکم
پس چرا آپ نمی کنی هاااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منتظریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد