گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

امسال نوروز را به خانه گوگل ببریم!

بسیاری از سایتهای اینترنتی فارسی زبان برای دومین سال متوالی خواستار قرار گرفتن لوگوی نوروز در سایت "Google" شدند.

در این حرکت ملی کاربرای اینترنتی با ارسال یک پست الکترونیکی برای گوگل، خواستار قرار گرفتن لوگوی نوروز بر روی صفحه اصلی این سایت شدند.

سایت "اصفهان‌هاست" با امکان قرار دادن ارسال پست الکترونیکی برای سایت گوگل در صفحه اینترنتی به آدرس Http://www.esfahanhost.com/nowrouz/ پیشتاز این امر بوده است.

در این نامه الکترونیکی از تیم گوگل خواسته شده است با توجه به اهمیت عید نوروز در میان اقوام کشورهای مختلف جهان مانند فارسها، ترکها، کردها، بلوچها و تاجیکها، لوگویی متناسب با این ایام در سایت خود قرار دهد.

گوگل که از پربیننده‌ترین و محبوبترین سایتهای اینترنتی در شبکه جهانی اینترنت است در سال گذشته با توجه به درخواست کاربران، لوگوی عید نوروز را که نشان‌دهنده سفره هفت‌سین بود، در روزهای اول و دوم فروردین بر روی صفحه اول سایت خود قرار داد.

مدیر سایت "اصفهان هاست" در مورد این موضوع به ایرنا، گفت : "این حرکت ملی برای اولین بار از سال گذشته آغاز شد و بیش از 40 هزار کابر در طول دو روز با ارسال پست الکترونیکی خواستار قرار گرفتن لوگوی نوروز در سایت گوگل شدند."

"محسن سعیدی" افزود : "امسال نیز با نزدیک شدن به آغاز سال نو و فرا رسیدن روز باستانی، کاربران این حرکت ملی را آغاز کردند. برخی کارشناسان معتقدند استفاده از امکانات شبکه جهانی اینترنت برای شناساندن فرهنگ ملی اسلامی کشورمان تا کنون با بدبینی‌هایی که برخی به این شبکه دارند، مورد توجه قرار نگرفته است. به گفته این کارشناسان با این شبکه نمی‌توان برخورد قهرآمیز داشت و هر کشوری که بیشتر از این شبکه استفاده کند در معرفی فرهنگ خود در جهان موفق‌تر است. آنها میگویند : "با آنکه در سالهای اخیر حتی حوزه‌های علمیه نیز برای ورود به شبکه جهانی اینترنت اقداماتی داشته‌اند اما هنوز عزم ملی برای بهره‌گیری مناسب از امکانات این شبکه ایجاد نشده ‌است.

منبع : روزنامه خراسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد